Reklam

Ankara Haberleri

Manşet

Gazete Sağlık

23 Şubat 2016 Salı

2016 EKPSS başvuruları başladı

Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmelik" uyarınca Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı (EKPSS) Merkezimiz tarafından 24 Nisan 2016 tarihinde saat: 10.00'da 81 il merkezinde uygulanacaktır.

EKPSS sınavına girmesi gereken adaylar için başvuru süresi 23 Şubat 2016 tarihinde başlayacak, 9 Mart 2016 tarihinde sona erecektir. Sadece kuraya katılmak için başvuru yapacak adaylar için başvuru süresi 03 Mayıs 2016 tarihinde başlayacak, 16 Mayıs 2016 tarihinde sona erecektir.2016 Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavına (2016-EKPSS); ortaöğretim kurumlarından, yükseköğretim ön lisans/lisans programlarından mezun olan veya EKPSS'nin geçerlik süresi içinde mezun olabilecek durumda olan engelli adaylar başvurabilecektir. Birden fazla öğrenim düzeyinden mezun olan adaylar mezun oldukları en üst düzeyden EKPSS'ye başvurmak zorundadır.

Kuraya ise; ilkokul/ortaokul/ilköğretim ile özel eğitim iş uygulama merkezi veya okulu mezunu olan veya EKPSS'nin geçerlik süresi içinde mezun olabilecek durumda olan engelli adaylar başvurabileceklerdir. Bu adaylar sınava girmeyecek, sadece kuraya katılmak için başvuru yapacaklardır. Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi (Okulu) Öğrenim Belgesine sahip olanlar, Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi (Okulu) Eğitim Programı ile İş Okulu Eğitim Programı belgesine sahip olanlar, ortaöğretim düzeyinde 2016-EKPSS'ye başvurabileceklerdir."Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi (Okulu) Öğrenim Belgesi "ne sahip olanlar, 2016- Kura 'ya başvurabileceklerdir.

Adaylar, başvuru işlemi için ÖSYM Başvuru Merkezine gitmeden önce, aday ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İl Müdürlüğü (varsa ilçe) görevlisi tarafından imzalanmış Ön Kabul ve Taahhüt Beyanı belgesini edinmek zorundadır. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İl Müdürlüğünden Ön Kabul ve Taahhüt Beyanı belgesini edinmeyen adayların ÖSYM Başvuru Merkezlerince başvuruları kesinlikle alınmayacaktır.Ortaöğretim Kurumu (Okulu) Müdürlükleri ve ÖSYM Sınav Koordinatörlükleri EKPSS'de ÖSYM Başvuru Merkezi olarak görev yapacaklardır. Başvuru Merkezleri başvuruları, resmi iş gününde ve resmi iş saatleri arasında alacaklardır. Sınava ilişkin başvuru, başvuru koşulları, sınav, değerlendirme, yerleştirme ve kuraya başvuracaklar ile ilgili kurallar ve işlemler,

Ek'te yer alan 2016-EKPSS Kılavuzunda yer almaktadır. EKPSS'ye ve kuraya başvuracak adayların bu kılavuzu dikkatle incelemeleri gerekmektedir.

Adaylara saygıyla duyurulur.

Başvuru Formu ve Aday Kılavuzu Başvuru Sağlık Durumu/Engel Bilgi Formu

Başvuru İşleminde Adayların İzleneceği Yol

Başvuru Merkezleri

Meslek Yüksek Okulları

Öğretim Kurumları Orta Kitapçığı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder